Jak uspět v prodejním rozhovoru se všemi typy zákazníků a proměnit více schůzek na uzavřené obchody.

Naučte se používat jednoduchou zákaznickou typologii a zlepšete své prodejní výsledky.

Nedaří se vám opakovaně získat pozornost zákazníků a dovést obchodní rozhovor do úspěšného konce?

Jsou určité typy zákazníků, u kterých se vám nedaří prodat, ať se snažíte jakkoliv?
Možná právě dnes odcházíte ze schůzky, která nedopadla podle vašich představ a snažíte se přijít na to, kde se stala chyba a proč jste zákazníka nepřesvědčili...

Velmi dobře znám ten pocit, když odcházíte ze schůzky a víte, že jste tuhle obchodní šanci neproměnili.

Znám tu frustraci, pachuť a blbou náladu, se kterou bojujete, abyste si ji netahali do dalších schůzek.
A vím, že někdy se neúspěch řetězí a vytvoří den blbec, na který byste raději hned zapomněli.

Za poslední roky vnímám, že TLAK NA OBCHODNÍKY a jejich schopnosti se zvýšil.

Je těžší zaujmout, dostat se k zákazníkovi, získat jeho pozornost a udržet si ji po celou dobu konverzace. A především se obchodníkům nedaří ukázat zákazníkovi, přesycenému a rozptýlenému dalšími nabídkami, že jejich produkt nebo služba má pro něj skutečnou hodnotu a přínos.

Abyste uspěli v obchodování znamená to, že musíte uspět v budování důvěry během prodejního rozhovoru.

A abyste vůbec dostali šanci důvěru budovat, musíte jako první získat a udržet plnou pozornost zákazníka po celou dobu schůzky.

Máte pro to jeden velmi důležitý nástroj - a tím je vaše komunikace.

Většina obchodníků dělá jednu zásadní chybu.

Komunikuje se všemi zákazníky stále stejným způsobem, který jim dává intuitivně největší smysl. 

  • Otevírají rozhovor způsobem, který by jim samotným byl příjemný.
  • Předpokládají u zákazníka potřeby, které by oni sami měli v souvislosti s produktem nebo řešením.
  • Kladou takové otázky, které jim dávají smysl a ptají se způsobem, který jim samotným vyhovuje.
  • Předkládají zákazníkovi argumenty, které jim připadají důležité a pádné

V mnoha případech to nefunguje, i když děláte na schůzce, co je ve vašich silách. Proč to ně někoho zabírá a na někoho ne? Opravdu to musí být tak těžké?

Lidé se totiž dělí do 4 komunikačních typů a každý tento typ má v konverzaci jiné potřeby.

Pokud se stylem své komunikace nepřizpůsobíte komunikačnímu typu zákazníka, s velkou pravděpodobností ho nezaujmete natolik, aby vám věnoval pozornost.

A zároveň v něm nevzbudíte sympatie a důvěru, kterou potřebujete na uzavření obchodu.

Komunikační typ člověka určuje, jak se bude rozhodovat, jaké informace považuje za důležité a jaký komunikační styl mu přijde příjemný a důvěryhodný.

Pokud typ zákazníka správně určíte a budete komunikovat stylem, který daný typ potřebuje, významně tak zvýšíte své šance na uzavření obchodu.

Díky vhodně zvolenému komunikačnímu stylu provedete zákazníka plynule celým jeho rozhovacím procesem, na jehož konci mnohem častěji uslyšíte ANO.

  • otevřete rozhovor způsobem, který váš zákazník považuje za sympatický a příjemný
  • dáte mu takové otázky, díky kterým vám o sobě řekně maximum a rád
  • najdete jeho skutečné potřeby a touhy a svou argumentaci opřete o to, co je pro zákazníka opravdu důležité
  • díky tomu vás začne vnímat jako někoho, kdo má pro něj řešení a komu se dá věřit.

Sama obchoduji už 14 let a polovinu z té doby jsem vedla obchodní tým.

Posledních pár let pomáhám obchodníkům zlepšit jejich komunikační dovednosti jako komunikační mentorka. 

Mojí silnou stránkou všechny ty obchodnické roky bylo, že jsem dokázala INTUITIVNĚ VYCÍTIT, jak mám s kterým zákazníkem komunikovat, abych se k němu dostala co nejblíž a vybudovala u něj důvěru potřebnou na uzavření obchodu.

velké překvapení jako šéfky obchodníků bylo, že tuhle schopnost nemá každý.

A tak jsem začala hledat nástroje a možnosti jak svůj tým podpořit a pomoci obchodníkům častěji na schůzkách uspět.

Komunikační typologie je tím nejjednodušším nástrojem pro efektivní komunikaci se zákazníky, který jsem doposud objevila...

... a proto jsem na jejím základě vytvořila praktickou a velmi jednoduše použitelnou KOMUNIKAČNÍ MAPU PRO OBCHODNÍKY.

Díky KOMUNIKAČNÍ MAPĚ dokážete:

  • spolehlivě, jednoduše a rychle určit komunikační typ zákazníka během prvních pár minut
  • otevřít rozhovor tak, abyste vzbudili sympatie a prvotní důvěru
  • zvolit vhodný komunikační styl pro tento typ a rychle zjistit zákazníkovy priority
  • pracovat s informacemi, které zjistíte tak, aby vás podporovaly v prodeji
  • formulovat pádné argumenty a dovést zákazníka k nákupnímu rozhodnutí

KOMUNIKAČNÍ MAPA PRO OBCHODNÍKY mě nadchla svou jednoduchostí a rychlostí, s jakou jde použít v praxi. Schůzky jsou efektivnější, klienti spokojenejší a já mám více obchodů.

Stačí dvě otázky a hned vím, jak lépe komunikovat. Dělám obchod mnoho let - a tak mám někdy už své stereotypy. Mapa mi pomáhá se znovu a lépe soustředit na klienta. Mluvit tak, aby mohl skutečně vnímat můj přínos pro něj.

Gabriela Milfortováobchodnice a manažerka obchodního týmu

Co KOMUNIKAČNÍ MAPA PRO OBCHODNÍKY obsahuje?

  • Přehlednou A4 s klíčovými informacemi jak určit typ a souhrnem potřeb jednotlivých typů
  • MP3 návod jak určit komunikační typ
  • MP3 popis jednotlivých typů
  • MP3 praktické doporučení pro komunikační přípravu na schůzku

KOMUNIKAČNÍ MAPA PRO OBCHODNÍKY vám umožní rychle rozpoznat klienta a komunikovat na schůzce tak, abyste uspěli.

Díky komunikační mapě snadno rozpoznám klienta a můžu uchopit komunikaci na schůzce správným směrem. Komunikační mapa mi pomohla si uvědomit v jakých případech mám změnit styl vedení schůzky, aby dobře dopadla.

Vojtěch Zdvořákobchodník

Když to shrnu, můžete si za 980 Kč dnesve dvou dojít na pořádný oběd nebo získat praktický nástroj, který vám umožní

  • hned v úvodu schůzky přesvědčit zákazníka, že jste profík, kterého stojí za to vyslechnout
  • získat důvěru zákazníka tím, že se přizpůsobíte jeho komunikačnímu stylu
  • porozumět potřebám a touhám zákazníka díky dobře zvoleným otázkám
  • volit pádné argumenty na míru typu a osobě zákazníka tak, abyste ho dovedli k rozhodnutí

Tohle všechno dohromady vám pomůže proměnit více schůzek na úspěšné obchody a vylepšit vaše prodejní výsledky.

Stojí vám to za 980Kč?